0723939450
0723939450

Home

טיסה במטוס פרטי

מטוס פרטי זה מונח שכבר כולל הרבה מעבר לדגם משחק. כאשר מדברים כיום על מטוס פרטי הכוונה מטוסים אמתיים שעומדים למכירה או להשכרה. כך למשך טיסה פרטית אל קפריסין וחזרה עולה קרוב ל-10,000 דולר. גם התחום של מטוסי משחק שנבנים בעבודת יד כבר הרבה יותר מורכב מאשר בעבר. יש כיום מטוסים בשלט רחוק שעולים עשרות אלפי שקלים ומסוגלים לשהות באוויר מעל לשעה  ובטווחים גדולים למדי.

תחום התעופה התפתח מאוד בשנים האחרונות כתוצאה מהתפתחויות כלכליות וטכנולוגיות. בהיבט הכלכלי, יש ביקוש גובר והולך לטיסות פרטית. כתוצאה מכך יש יותר חברות שמפתחות מטוסי סילון ייעודיים לטובת הנישה. מדובר במטוסים שונים בתכלית מאלו המוכרים לקהל הרחב שטס בטיסות סדירות. כל מטוס מנהלים פרטי מכיל בממוצע 10 מושבים שמעוצבים בקונפיגורציה של מחלקה ראשונה.

גם בהיבט של מטוסי המשחק חלו תמורות. הטכנולוגיה שהכניס הצבא במזל”טים, יש כיום דגמים בשוק האזרחי שחוץ מלבצע ירי מסוגלים לעשות הכל. למשל, לבצע משימת צילום. יש שוחרי תעופה שהצליחו באמצעות שילוב של מכשיר סלולארי על גבי המטוס להשיג חומרים מצולמים מרשימים למדי.

כמה זה עולה? מטוסי משחק מהדגמים המתקדמים מתחילים באלפי שקלים ויכולים להגיע לכדי עשרות אלפי שקלים. בנוסף, יש קטגוריה שלמה של דגמי מטוסים לבניה בעבודת יד. אלו מטוסים שלא מיועדים לטוס אלא לשמש קישוט. זירה נוספת שבה ניתן למצוא מטוסים הינה הזירה הוירטואלית. ישנם משחקי סימולטור שחוץ מלדמות את הטיסה מבחינה פיזית, מדמים את תא הטייס בצורה מושלמת. סביר להניח כי גם את הסוגיה של ההדמיה הפיזית יפתרו בעתיד הקרוב.  מי שטרם התנסה בתעופה, בין אם אמתית ובין אם מדומה, מומלץ לו בחום לנסות והתנסות בחוויה שאין כדוגמתה.

דילוג לתוכן